söndag 23 januari 2011

Känslosam vecka!

Här är det lite långt mellan inläggen.Tja vad ska man berätta, man jobbar och står i. Veckan har bestått av både tråkigheter och roligheter.

 I tisdags var jag till doktorn eftersom jag har så besvärligt i munnen. Man tror att det är en kronisk hudsjukdom som jag har som gör att jag periodvis blir inflammerad i hela munnen. Har fått remiss på hudkliniken för vidare utredning. Vi får se vart det leder till.

I onsdags så fick jag besked att en släkting dött. Visserligen så var hon gammal men det är ändå tråkigt när en människa inte finns mer. Det blir liksom ett tomrum.

I torsdags var jag och tre jobbarkompisar ute och käkade och sedan var vi på bio. Vi såg filmen Vinterbone. Vilken hemsk film!! Mer om filmen kan du läsa Här. En bra men tragisk film. Ingen film man mår så bra av efteråt, men klart sevärd.

I fredags var vi på begravning. Den andra inom en månad. Den andra mostern till min man. Hon var bara 48 år och lämnar efter sig man och fyra barn. Man kan inte annat än att bli berörd. Samtidigt känner jag en enorm tacksamhet för det jag har. Men jag blir också rädd. Rädd för hur skört livet kan vara och hur snabbt det kan förändras. I mina mörkaste stunder tänker jag att man får inte ha sådan tur som jag har haft. Att få vara frisk och ha tre friska barn. Att få vara älskad. Att få ha vänner och ett jobb som man gillar. Jag tänker att något kommer hända oss och så oroar jag mig. Nojjar. Men sen får jag bara lägga bort dem tankarna. Det går ju inte att oroa sig hela tiden. Bara ibland :)

På lördagen var jag och mannen barnfria i några timmar. Så då blev det middag och bio igen. Vi såg Änglagård 3. Helt okej var den. Lite tunn handling men man blev glad av filmen i alla fall.

Veckan avslutades med en solig och kylig dag i slalombacken. Glömde tyvärr att ta några bilder.

En fullspäckad vecka med mycket känslor upp och ner.

Nu väntar en ny lång arbetsvecka. Ha det bra kära vänner!


1 kommentar:

  1. Hej UWIS
    Nu tycker jag vi säger TACK och ADJÖ till alla sorger och tråkigheter.
    Hoppas du får hjälp med din besvärliga mun.
    Vi går mot ljusare tider och nu ser vi framåt,laddar batterierna för vi har vår familj att tänka på,för det är dit energin ska gå men även vi behöver en massa energi.
    Ha en riktig go helg
    Kramar till er alla
    /svärmor

    SvaraRadera