torsdag 13 januari 2011

Nu djädrar...

Hej tjolahopp!

Det går sisådär med mitt nya liv. Maken fyllde år i veckan och då åt jag tårta och första dagen jag kom på jobbet bjöds det på smörgåstårta!! Hur gott är inte det! Men jag ger inte upp, jag kör efter tre enkla regler just nu:

1. Vanlig mat men halva tallriken ska vara med sallad.
2. Godis, läsk, chips, kakor osv är bara tillåtet på lördagar!
3. Motion är bra men ska vara roligt. Jag försöker åka slalom med familjen, eller skridskor på helgen. Eller bara ta en promenad. Vi bor 1,5 mil utanför stan och för mig att åka hem, hämta barn, laga mat och sedan åka ner till stan igen för att gå på gym funkar inte. Motion ska vara enkel och rolig.

På sikt kommer det ge resultat men som alltid är jag otålig. Har nästan gett upp innan jag har börjat för det känns så långt till målet. Därför har jag satt upp ett delmål. Vecka sju åker jag och tre kompisar till fjällen utan barn och karlar för en helg med slalom, tjejsnack och afterski. Innan dess ska några kilo bort.

Dags att börja tänka på Beach 2011....


 Bild från turiket 2010.

2 kommentarer:

  1. Jag har klarat mig snart två dagar utan socker! (Tro mig, det är en bedrift) Får se hur det fortsätter. Idag har det varit så stressigt så när klockan var 17 hade jag bara ätit några rostade mackor och ett digestivekex på hela dagen, och knappt druckit något, och så kan man ju inte hålla på heller... Tur att jobbet har någon slags hungerförhäxning på sig så jag alltid är svinhungrig runt kl 12 varje dag, så jag inte glömmer att äta :) Imorrn är det fredagsfika på jobbet, och jag ska tillåta mig själv att ta en liten bit av vad som än bjuds, man kan ju inte förolämpa sin arbetskamrat som tagit med sig fika liksom ;)

    SvaraRadera
  2. Kanske skulle tillägga att jag varit ledig idag, därav icke-ätandet :P Det händer ALDRIG på jobbet, hur stressigt det än är! Jag är alltid superdupermegahungrig där, alltid.. helt sjukt.

    SvaraRadera