onsdag 17 november 2010

Önskelistan

Snart är det jul. Snälla tomten jag vill inte ha några prylar i år. Jag önskar mig:

1. Jobba en dag i veckan men ändå få fullt betalt
2. Tålamod, speciellt när mina barn retas med varandra
3. Fredagar lite oftare och att det aldrig blir måndag
4. Att man kunde gå ner i vikt genom att äta kladdkaka
5. Att vinterkräksjukan bara drabbar riktigt hemska människor- typ pedofiler! Ja, dem kan föressten få alla sjukdomar som finns så kan vi andra få vara friska.
6. Att novembermånad stryks ur almanackan
7. Att man kan trycka på en knapp när man kommer hem och då sugs allt damm och skit bort från golven, toaletterna skurar sig själva och den förprogrammerade middagen står färdig på bordet.
8. Att alla börjar använda blinkers när dem kör bil och att dem fattar att det finns något som heter högerregeln!
9. Att mina barn växer upp att bli ärliga, glada och lyckliga personer. Som vågar säga vad dem tycker och som vågar vara sig själva.
10. Mera kramar från dem jag älskar

Det var nog allt tror jag snälla jultomten. Men om du skulle anse att jag varit lite extra snäll i år så skulle en thailandsresa och ett nytt kök inte vara så dumt det med.

Fast..jag jag skulle nog bli glad om jag bara fick det som står som nr 10 på listan också :)

1 kommentar:

  1. Så sant så sant, jag instämmer verkligen i önskelistan. Och om det vore upp till mig skulle du få allt t o m några extra önskningar ;-)

    /Anna-Karin

    SvaraRadera