onsdag 15 december 2010

Barnarbete

Min 10 -åring och hans klass håller på att samla in lite pengar till Pakistan. Tanken var att barnen skulle jobba hos något företag och tjäna pengar (tex hos sina föräldrar). Vi fick nys om detta lite sent och ¨sonen kunde inte följa med oss föräldrar på jobbet. Därför beslöt vi att han får vara hemma och "jobba" under morgondagen. Jag har gjort en lista med saker och vad man kan få betalt för dem. Tex så får man 10 kronor för att plocka ut diskmaskinen, 5 kronor för att gå ut med soppåsen osv. Det som ger bäst betalt är om man skurar under badkaret, då får man 40 kronor. Nu har han valfriheten att välja själv vad han vill göra och hur mycket han vill tjäna. Ska bli spännande och se när man kommer hem i morgon vad som är gjort :)

Jag kan berätta att båda mina stora barn är superpeppade över det här schemat och 7-åringen vill också vara med att få prova tjäna lite pengar. Jag säger bara, varför har vi inte gjort det här tidigare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar