torsdag 9 december 2010

Två stora gåtor?

I veckan har jag som sagt var inte varit så kry, jag har känt mig yr och snurrig. Haft problem med att mitt hjärta skenar. Det brukar göra det när jag stressar lite för mycket och för ofta. När jag då slappnar av så rusar mitt hjärta som ett tok. Jag vet ju att det är så och därför har jag försökt att göra saker i god tid i år för att inte bli stressad. Jag känner mig inte stressad heller. Det är bara det att kroppen är det ändå.

Det här är inget nytt för mig. För några år sedan hade jag det väldigt ofta. Dessutom pep det i öronen på kvällen, jag var konstant trött och orkeslös. Jag gick till doktorn och dom tog EKG men fann inget fel på mig. Dem antog att det var kroppens sätt att säga ifrån och dem varnade mig för hur farligt det kunde bli om jag fortsatte att leva livet på det sättet jag levde. Därför försöker jag tänka mig för.

Men som med allt här i livet så lever man inte som man borde. Därför har jag i veckan både gjort pepparkakshus och bakat lussekatter med barnen, varit på stan med äldsta sonen och köpt julklappar. Dammsugit, städat, pyntat och gått an. Trots att jag känner kroppsligt att jag borde ta det lugnt. Att det ska vara så fruktansvärt svårt. För om jag bestämmer mig för att skippa städa, tvätta, baka och allt det där en kväll så måste jag åka bort. Jag kan bara inte vara hemma och se vad som ska göras. Det går bara inte.

Så min stora fråga är hur man botar sig själv. Jag menar jag är egentligen superlat men hur kan jag vara superlat och samtidigt inte stressa upp mig för det som borde göras? Det är min stora livsgåta.Den frågan skulle jag verkligen vilja få svar på.

Sedan undrar jag hur fasen jag ska göra för att gå ner 10 kilo innan nyår? Jag såg nämligen en skitsnygg nyårsklänning på stan igår :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar