måndag 6 december 2010

Bilbanetårta och lite till.

Redan andra advent och julen närmar sig med stormsteg. Idag är jag hemma från jobbet. Har inte känt mig så kry, ont i kroppen och olustig. Jag hoppas inte det blir värre.

Kalas har vi hunnit haft här hemma också för min minsting Oscars som fyllde två år den 29 november. Det firade vi med att äta en bilbanetårta :)

Dagen efter hade vi en massa tårta över som ingen orkade äta upp så jag och barnen hade tårtkrig i badrummet. Det var blå gräddtårta på väggar, golv, tak..ja överallt! Men roligt hade vi även om det tog ett tag att sanera badrummet efteråt. Man måste ju få vara lite barnslig ibland :)

Måste bara få passa på att tipsa om en annorlunda och smårolig bok som jag håller på att läsa nu. Den heter "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" och är skriven av Jonas Jonasson. Har ni inte läst den så gör det eller ge bort den till någon i julklapp.

Vill passa på att skänka en tanke till min mans moster som somnade in i går morse efter att ha kämpat tappert mot cansermonstret. Hon blev inte ens 60 år och lämnar efter sig en massa barn och barnbarn. På ett år kan livet förändras oerhört mycket. Den du älskar kanske inte finns vid din sida ett år senare.

 Jag har precis skänkt lite pengar till cancerfonden, gör det du med. Du kan tex köpa en lott med chansen att vinna en resa, pengar och mat för ett helt år. En lott kostar hundra kronor. Varför inte ge bort en i julklapp?

Ta vara på varandra i julstressen. Nu ska jag krama mina barn!

1 kommentar:

  1. Åh jag stod och höll i den för ett tag sen i bokadfären men blev velig och valde till slut Filip och Fredriks bok "tårtgeneralen" istället (välnbärd en rekommendation). Men då får 100-åringboken bli mitt nästa köp om du rekommenderar den :)

    SvaraRadera