söndag 26 december 2010

Idag har jag verkligen tjänat pengar!

Idag begav sig jag och dottern till staden för att göra en del inköp. Egentligen behövde vi inte något speciellt, men det var ju rea på stadens klädbutiker och vi skulle fynda. Inte för att vi hade så fruktansvärt mycket pengar såhär efter jul, men tänk så mycket vi skulle tjäna på att shoppa billigt. Ja, egentligen skulle vi haft betalt att vi offrar vår dyrbara fritid med att gå i klädaffärer. Vi som så gärna vill tjäna pengar åt resten av familjen! Så vi begav oss i alla fall till staden, på självaste annandag jul för att köpa den perfekta nyårsoutfiten.

När vi kom hem igen och jag går igen våra påsar så inser jag ett och annat. Jag har köpt fyra tröjor till dottern (som inte behöver fler kläder), en tröja till mig, lösnaglar (till nyår), läppglans, strumpbyxor och en tröja till äldsta sonen. Allt till ordinarie pris! inte en enda sak var på rea! Jag har heller inte köpt något att ha på mig på nyår (förutom naglarna). Den tröja som jag trots allt köpte idag var inte ens speciellt snygg så den kanske jag måste byta. Sonens tröja var för liten.

Detta var hur jag valde att spendera min lediga dag. På en klädaffär med en massa annat folk. Men dottern blev ju glad i alla fall, det är ju alltid nåt. Och strumpbyxor, läppglans och lösnaglar kan man väl få unna sig?

Föressten är det inte så roligt att köpa kläder nu eftersom man känner sig som en fläskkorv såhär efter jul! Och jag kunde ju inte åka iväg utan att handla något! Då hade ju resan varit totalt meningslös! Herregud, hur skulle det se ut? Åka till stan bara för att slösa upp bensinpengar kanske? Bensinen som är så dyr. Näe, så därför handlade jag det jag kunde, mest till dottern och lite småsaker till mig. På så sätt kan man nästan säga att jag tjänade på resan ändå. Eller hur?

Fy faan vad jag är smart! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar