torsdag 23 december 2010

Prioritera dig!

I år har jag inte alls städat lika mycket som jag brukar. Jag har köpt färre julklappar och jag har inte gjort något julgodis förutom knäcken och vet ni vad.. det känns riktigt bra. Jag tror mina barn vill ha en pigg och utvilad mamma och det behöver inte vara perfekt. Det behöver inte ens vara halvbra. Det blir jul ändå

Med det vill jag säga att försök att tänka över vad som är viktigt vid jul. Alltför många stressar för att skapa den perfekta julen. Behöver man besöka alla man känner? Behöver man baka/laga mat och städa så mycket? Det är ändå mörkt ganska fort på kvällen och om man tänder lite ljus så blir det ganska mysigt i alla fall :)

Jag önskar er alla julfrid, myspys och god mat och dryck. Och om det inte skulle bli just så, då får man tänka att julen är bara tre dagar per år. Det är den övriga tiden som räknas.

Puss och kram och passa på att rå om varnadra!


GOD JUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar